top of page

Tidsbokning och rådgivning

Här har vi samlat information om hur du går tillväga för att boka tid och få rådgivning av oss.

Tidsbokning

Vill du behandla ditt hudtillstånd hos oss?

För att vi ska kunna hjälpa dig måste en remiss skrivas till oss från din vårdcentral eller vårdapp. Remissen är giltig i 1 år, därefter krävs en ny från din vårdcentral.

Telefonnummer 08- 449 69 19, knappval 3

Måndag till torsdag 08:00 till 16:00

Fredag 08:00 till 13:00

Vänligen ta hänsyn till att telefonen är som mest belastad måndagar och tisdagar.

Det kan av den anledningen vara svårt att få en telefontid. Därför hänvisar vi dig till 1177/Vårdguiden.

Av-och ombokning av tid

Avbokning och ombokning sker via telefon 08-449 69 19, knappval 3,  eller genom 1177/Vårdguiden, antingen via mail eller genom att avboka tiden under 'Bokade besök på Mina sidor.

Observera att när du avbokar så får du ingen ny tid. Om du uteblir från ditt bokade besök eller avbokar mindre än 24 timmar innan besöker faktureras besöksavgiften enligt gällande taxa. Detta gäller även om du har frikort.

Kivra

Kivra

Visste du att du enkelt kan få kallelse till oss via den digitala brevlådan Kivra? Det är ett enkelt sätt att ha koll på dina inbokade tider var du än befinner dig och inte behöva tänka på borttappade brev. Du kan också lägga in dina bokade tider direkt i din kalender i mobilen.

Anslut dig till Kivra
För att kunna ansluta dig till Kivra och få digitala kallelser behöver du ladda ner appen Kivra i Google Play eller App store.
Du behöver också ha digitalt Bank-ID för att kunna bekräfta din identitet.

Om du inte är ansluten till Kivra får du i fortsättningen din kallelse via brev.

OBS! - På grund av sekretesslagen hanteras inga patientärenden via E-post.

bottom of page